Ekonomi

AVM sektörünün 2023 yol haritası belli oldu

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. bölümün paydaşları bir kez daha zirvede.

Altaş, “Zamanında ihracat merkezi olan AVM’lerimiz, alışveriş turizminin ve güvenli alışverişin adresi haline geldi. Dolayısıyla hem sosyal hem de ekonomik anlamda ülkemize büyük katma değer sağlıyoruz.” söz konusu.

Organize perakende departmanının tedarikçilerinden bayilerine, yatırımcılarından dernek ve kuruluşlarına kadar birbirini besleyen halkalardan oluşan bir zincir olduğunu belirten Altaş, “Bu halkalardan birindeki arıza tüm zinciri etkiler. Bu halkalar arasında zaman zaman ufak tefek sorunlar oluyor, bu sektör bugün geldiği noktada, birbirini besleyerek ülkenin lokomotif sektörlerinden biri konumuna geldi.” dedi.

“AVM ekosistemi yaklaşık 2,1 milyon kişiye istihdam sağlıyor”

Altaş, AVM’lerin gelişmesiyle birlikte iç pazarda farklı markalarla rekabet etme imkanı bulan yerli markaların yurt dışında elde ettiği başarıların bu tarafları güçlendirdiğine dikkat çekerek, şöyle konuştu:

“Yurt dışında açılan her yeni Türk mağazası bizim için gurur kaynağı. EY öncülüğünde hazırladığımız rapor, alışveriş merkezi ekosisteminin yaklaşık 2,1 milyon kişiye istihdam sağladığını gösteriyor. Öte yandan ihracat yaptığımız AVM’lerimiz merkezleri, günümüzde alışveriş turizminin ve dini alışverişin adresi konumundadır.Ülkemize hem sosyal hem de ekonomik anlamda büyük bir katma değer sağlamaktayız.Ayrıca satın alınan iş veya hizmetin muhatabının her zaman yerinde olması ile de ön plana çıkmaktadır. ”

Zirvenin ana sponsoru olan Fiba Commercial Properties’in Kıdemli Yöneticisi (CEO) ve İdari Konsey Üyesi Yurdaer Kahraman, “Kökümüzdeki alışveriş merkezi kültürünü geliştirerek gelişimi geleceğe taşıma kararlıyız. Bunun için var gücümüzle çalışacağız. Biz de bunun bilincindeyiz. Rekabeti rekabete dönüştürerek geleceğe emin adımlarla yürüyeceğiz.” değerlendirmesini yaptı.

Securitas Ülke Lideri Murat Kösereisoğlu, alışveriş merkezlerinde güvenilir bir ortam sunmaya çalıştıklarını vurgulayarak, “Perakendenin önemli bir bölümü alışveriş merkezlerinin içinde yer alıyor. Tüm bunları korumamız gerekiyor” dedi. söz konusu.

Zirvedeki diğer konuşmacılar, AVM bölümünde dönüşüm ve yeni finansman modelleri, AVM’de sürdürülebilirlik, AVM güvenliği, geleceğin pazarlama trendleri, iletişimde bilinen hatalar, perakendenin 2023 yol haritası ve global sürdürülebilirlik trendleri hakkında paylaşımlarda bulundu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu