Ekonomi

Boeing’in Yerleşmiş İtibarı BofA’yı Dış Kalite Denetimiyle Şaşırttı

Bank of America analistleri Boeing (BA) hisseleri için fiyat hedefini 20 dolar azaltarak 255 dolara düşürdü. Bank of America, BA hisseleri için Al tavsiyesini koruyor ve analistler, şirketin hisseleri hakkında temkinli bir iyimserlik ifade ediyor.

Boeing, şu anda sınırlı tedarikle ticari uçak üreten, dünya çapındaki ikili bir yapıdaki iki şirketten biridir. Analistlere göre, son zamanlardaki zorluklara rağmen Boeing’in, mevcut zorluklara katkıda bulunan iç eksiklikleri ele alma konusunda kademeli de olsa tutarlı bir ilerleme kaydettiğinden eminiz.

Yatırımcılar hızlı değişim beklentilerini yönetmeli; ancak daha fazla ilerleme hem mümkün hem de bekleniyor.

Analistler, Boeing’in Federal Havacılık İdaresi (FAA) tarafından artan inceleme ve ek kontrollere tabi olduğunu ve bunun da üretimdeki büyümeyi yavaşlatabileceğini belirtti. Endişeler, özellikle şirketin geçmişi göz önüne alındığında, Boeing’in kalite güvence programı için bağımsız bir danışmanın tavsiyelerini uygulamak zorunda kalmasından kaynaklanıyor.

Analistler, köklü bir geçmişe ve itibara sahip olan Boeing’in bağımsız bir danışmanın tekliflerine ihtiyaç duymasının şaşkınlığını dile getirdi. Boeing’in 737 programından elde ettiği tarihi %25’lik nakit kar marjını geri kazanma çabasının, yalnızca düşük üretim oranlarından değil, aynı zamanda artan kalite güvence önlemleriyle ilgili ekstra harcamalardan da etkilenmesi olasıdır.

Ek olarak analistler, Boeing’in üretim hacimlerine ilişkin tahminlerinin aynı kaldığını ancak genel piyasa konsensusu ile olası tutarsızlıkların kabul edildiğini belirtti.

Analistlere göre genel piyasa konsensüsü, hem üretim hacimleri hem de Serbest Nakit Akışı (FCF) konusundaki tahminlerimizden çok daha iyimser görünüyor.

MAX 9 modeliyle ilgili sorunların, Boeing’in yönetim grubu üzerindeki baskıyı artırması bekleniyor; bu durum, MAX serisinin ilk kez yere indirilmesinin ardından operasyonların iyileştirilmesinde algılanan eksiklikleri ve COVID-19 salgınının neden olduğu üretim gecikmelerini vurguluyor.

Analistler, Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu (NTSB) ve FAA tarafından yapılan araştırmaların sonuçlarının ardından, düzenleyicilerin muhtemelen Boeing’de daha derin iç reformlar talep edeceğini söylüyor.

Düzenleyicilerin, yatırımcıların ve müşterilerin Boeing’in yönetim ekibinde ve Yönetim Kurulunda değişiklik talep etmesi beklenmedik bir durum olmayacaktır.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

haberakyazi.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu